Doprava zdarma od 18. do 22. listopadu! 🎁🚚 Užijte si nákupy bez starostí o dopravu. Jen tento týden na našem e-shopu! Kód: DOPRAVALISTOPAD

Obchodní podmínky

NAŠE, VAŠE OBCHODNÍ PODMÍNKY

Víme, že dlouhé oficiální obchodní podmínky (najdete je níže) čte jen málokdo, proto jsme pro vás vypsali to nejdůležitější na úvod.  

OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ/JAK NAKUPOVAT

  • Než zboží objednáte raději vše ještě jednou přeměřte, promyslete a pokud si nejste s vaším výběrem jisti napište nebo zavolejte o konzultaci zde.
  • Vybrané zboží dejte do košíku, zvolte způsob dopravy a platby a vyplňte osobní a kontaktní údaje.
  • Můžete nakupovat jako registrovaný i neregistrovaný zákazník, stačí si pouze zvolit pro vás příjemnější variantu nákupu. Pokud budete nakupovat jako registrovaný zákazník, budete moci využít slevu 5% na další nákupy, a to se vyplatí :) 
  • Po odeslání objednávky Vám přijde automaticky vygenerovaný email s potvrzením objednávky a číslem účtu (pokud jste vybrali platbu bankovním převodem). Prosíme o úhradu do 3 pracovních dnů, jinak vaše rezervace propadá.
  • Při osobním odběru, vám zboží podržíme 3 pracovní dny. Pokud to z různých důvodů není ve vašich silách, zavolejte a najdeme společné řešení.
  • Po připsání peněz na náš účet objednávku zpracujeme a pokud by bylo něco v nepořádku dáme vám vědět.

ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY

  • Změnili jste názor a zboží nechcete? Nic se neděje, ale budeme rádi, když nám o tom dáte vědět.

ZASLÁNÍ ZBOŽÍ

  • Zboží odesíláme denně, takže v den připsání částky na náš účet nebo následující pracovní den vyrazí zboží za vámi. 
  • Ceny a způsoby dopravy najdete ZDE.

VRÁCENÍ/REKLAMACE

  • Co vám nevyhovuje, pošlete nám do 14 dnů od převzetí zpět (prosíme v původní krabici/obalu a s cedulkami).
  • Na našem webu vyplňte Formulář pro vrácení a reklamaci zboží
  • Nejjednodušším způsobem pro vrácení zboží je na jakémkoli Z-pointu Zásilkovny. Stačí nadiktovat kód zásilky, který obdržíte e-mailem.
    Snadná a levná cesta zboží zpět k nám - obsluha vám vytiskne štítek, balík převezme a přepravce doručí do Spokonožky. Na místě nic neplatíte, my vám pouze z peněz za vrácené zboží odečteme 69 Kč.* Seznam podacích míst najdete na www.zasilkovna.cz/pobocky, odeslat balík touto cestou můžete i když k vám putoval jiným přepravcem. Nezapomeňte požádat o vydání potvrzení o odeslání zásilky - toto je Váš jediný doklad o odeslání vráceného zboží.
  • Pokud se rozhodnete pro jiný způsob vrácení, zašlete balíček na adresu: SPOKONOŽKA, s.r.o. D8 park Logistic (budova B3), Zagarolská 163, Nelahozeves 277 51
    Prosíme nezasílat vrácené zboží na adresu sídla firmy do Veltrus, jinak Vám bude účtovaná dodatečná doprava na správnou adresu. Peníze vám vrátíme během cca týdne od převzetí balíčku.
  • Pokud byste zboží potřebovali reklamovat, napište email na info@spokonozka.cz a pošlete fotku, informace o vadě, číslo objednávky a společně najdeme řešení. Uděláme maximum pro to, aby byla reklamace vyřízena co nejdříve. 

  • Zboží k nám dle zvoleného přepravce přijde za 4-5 dní, peníze zpět na účtu pak budete mít do cca 14 dní

    *V případě vrácení/reklamace zboží z důvodu, že Vám bylo doručeno špatné nebo poškozené zboží Vám automaticky odesíláme nový kus (pokud ho máme skladem) a veškeré náklady na dopravu hradíme my. Pokud ho skladem nemáme, vracíme Vám plnou  sumu včetně dopravy.

  • V případě objednání špatné velikosti, zejména u bot, si vyhrazujeme právo účtovat si za službu vrácení 69,-Kč,  za využití služby reklamačního  asistenta poskytovaného Zásilkovnou. Prosíme o řádné přečtení bodu VI. těchto obchodních podmínek. Výhradně body 8, 9, 10, 11. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No a teď ty dlouhé oficiální...

Všeobecné obchodní podmínky 

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

SPOKONOŽKA, s.r.o.

Dubová 953, 277 46 Veltrusy

Spisová značka: C 362417 vedená u Městského soudu v Praze

IČO: 142 30 682

DIČ: CZ14230682 (jsme plátci DPH)

Email: veronika@spokonozka.cz

Telefon: +420720369262


(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.spokonozka.cz. (dále je „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

 

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Informace o rozměrech jsou orientační a prodávající nenese zodpovědnost za správnost těchto údajů. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (jsme plátci DPH). Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží v rámci České republiky i ostatních zemí EU. 
  4. V případě, že část objednávky není skladem, ale s delší dobou dodání, je odeslána celá objednávka najednou až po její kompletaci. V případě, že kupující požaduje odeslání části objednávky zvlášť, má prodávající možnost požadovat úhradu na druhé vynaložené poštovné a balné.
  5. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  6. Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele

 

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    - prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě
    - vyplněním objednávkového formuláře bez registrace

  3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení
  4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "OBJEDNAT s povinností platby". Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.
  5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy.
  6. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky formou přílohy e-mailové zprávy. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha potvrzující e-mailové zprávy, tvoří nedílnou součást Smlouvy
  7. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku nebo mu nabídku poskytne telefonicky. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu či telefonickým odsouhlasením.
  8. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách. V případě, že je objednávka již v procesu expedice, má prodávající nárok na kompenzaci nákladů spojených s přípravou vyřízení objednávky, zejména požadovat náklady na balené a poštovné, byli-li již vynaloženy prodávajícím.
  9. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra
  10. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.

 

IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
  7. Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.

 

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma. Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.

  2. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
    - bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2102121793/2010 vedený ve Fio bance
    - bezhotovostně platební kartou v platební bráně GoPay/Shoptet pay
    - bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím internetového bankovnictví
    - dobírkou v hotovosti při předávní zboží dopravcem
    - v hotovosti při osobním odběru (dočasně zrušeno)

  3. Daňový doklad bude vystaven v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslán na e-mailovou adresu kupujícího neprodleně po doručení zboží.
  4. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  5. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
  6. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  7. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  8. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  9. Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 5 pracovních dní (není-li uveden u zboží upřesňující termín) způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností
    - na adresu určenou kupujícím v objednávce
    - prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil
    - osobním odběrem v provozovně prodávajícího

  10. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  11. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  12. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
    V případě, kdy kupující poruší svoji povinnost převzít Zboží, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího kupujícímu Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy. Prodávajícímu ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy kupujícím. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  13. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
    - ode dne převzetí zboží
    - ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí

  3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
    - o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
    - o dodávce zboží, které bylo upraveno na míru podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu
  4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít webový Formulář pro vrácení a reklamaci zboží k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím, který je součástí e-mailu s informací o doručení zboží nebo je ke stažení na webových stránkách v sekci obchodní podmínky.
  6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  8. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, tedy 79 Kč.
  9. Jestliže si kupující část zboží z objednávky ponechá, prodávající není povinen uhradit kupujícímu náklady na dodání zboží. 
  10. Jestliže kupující nakoupí za více jak 3000 Kč a vznikne nárok na dopravu zdarma, není prodávající povinen mu tuto výhodu zpětně uznat za předpokladu vrácení části zboží zpět prodávajícímu. Bude mu tedy účtována doprava zpětně. 
  11. Pokud kupující uplatnil slevový kód poskytnutý prodávajícím (například 100 Kč na první nákup) a při vrácení části zboží nevznikne nárok na jeho uplatnění, znamená to, že kupující nesplnil podmínku uplatnění a prodávající není povinen mu tento kód uznat. 
  12. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá či dopravce doručí.
  13. Zboží by měl vrátit kupující prodávajícímu pokud možno nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a v původním obalu. V případě, že je zboží vráceno znehodnocené nebo poničené, má prodávající právo ponížit kupní cenu o náklady vzniklé na vynaložení vrácení zboží do původní podoby.  Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží, které je vráceno poničené je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  14. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

 

VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    - má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
    - se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
    - zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
    - je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
    zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů

  2. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
    - je-li vada na věci v době převzetí, a přesto byl výrobek používán 
    - je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny
    - vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. materiál, který podléhá odírání)
    - nevhodně zvolená obuv (boty tlačí, zouvají se, nesedí na noze…)
    - reklamace může být zamítnuta v případě rozsáhlejšího poškození – vadu je nutné řešit neprodleně při jejím vzniku
    - je způsobena kupujícím-spotřebitelem a vznikla-li nesprávným užíváním (odírání, ošoupání, promáčením, používáním pro nevhodné účely), skladováním ve vlhku, nesprávnou údržbou – absence pravidelné impregnace a krémování, praním, nevhodným čištěním, aplikací čisticích prostředků ovlivňujících barevnou stálost, sušením sálavým teplem, v sušičce či fénem, vystavováním slunci, zásahem kupujícího-spotřebitele či mechanickým poškozením
    - vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího

  3. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění – záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.
  4. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
    - opravu zboží
    - pokud to není možné, tak výměnu za nové zboží
    - přiměřenou slevu z kupní ceny
    - nebo odstoupit od smlouvy

  5. Kupující má právo odstoupit od smlouvy:
    - pokud má zboží podstatnou vadu
    - pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě
    - při větším počtu vad zboží

  6. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  7. Prodávající nebo jím pověřený pracovník bez zbytečných odkladů řeší reklamaci s výrobcem, je-li potřeba, tak předá zboží k odbornému posouzení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  8. Prodávající písemně/telefonicky informuje kupujícího o výsledku reklamace.
  9. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před či při převzetí věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  10. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace, především kompenzaci poštovného. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  11. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
  12. V případě, že je kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
  13. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

 

VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách nebo na kontakt uvedený na webových stránkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

IX. Mimosoudní řešení sporů

  1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
  2. Vyřizování stížností spotřebitelů prodávající zajišťuje prostřednictvím elektronické adresy info@spokonozka.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
  4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

X. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 28.6.2023 (revize 10.3.2024)